افسانه مامان کیان جون

غذاهای مختلف با رب انار

1393/8/5 19:37
نویسنده : افسانه
1,053 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوست جونا.با یک سال تاخیر بالاخره اومدم.این پست رو باید مهرماه سال پیش میذاشتم!!!

یه روز بعد از چند ماه هوس کردم ماکارونی درست کنم!

اومدم موادشو درست کردم که دیدم ماکارونی نداریم.تعجب

که چشمم افتاد به بسته لازانیا که اصلا فراموشش کرده بودم و داشت تاریخ مصرفش تموم میشدبدبو

خلاصه ماکارونی تبدیل شد به لازانیا زبان

اون روز کلی با سمیه تلفن بازی داشتیم.هی من زنگ میزدم هی سمیه!من دستور لازانیا میپرسیدم.سمیه دستور چلو گوشتخنده

آقامون که تا به حال لازانیا نخورده بود!و خیلی خوشش اومد.محبت

 

رب انار تو یخچال داشتیم ولی فقط خالی خالی میخوردم و جرات غذا درست کردن با رب انار رو نداشتم تا بالاخره:

مرغ با رب انار(مامان بابام هم مهمونمون بودن و خیییلی تعریف کردن)بغل

واقعا خوشمزه بود و حمید جون هم خوشش اومد.خوشمزه

قرمه سبزی با رب انار(به نظر حمید از قرمه سبزی معمولی خوشمزه تر بود ولی به نظر من طعم قرمه سبزی معمولی یه چیز دیگه اس)متنظر

قیمه هم با رب انار درست کردم که عکس نگرفتمبی حوصله

اینم از آخرین هنر نمایی،ماهی با رب انار:

طعم و مزش خیلی خوبه ولی ظاهرش که سیاه میشه جالب نیست به نظرم.

 

پنکیک در غذاساز که حمید عاشقشون شده و چندین بار درست کردم

 

 

یه روز خونه مامانم صبحانه پنکیک براشون درست کردم.ناهار کوفته.شام کوکوی ماکارونیخوشمزهترکوندم حسابیزیبا

یک روش ساده برای تهیه اب انار:

انارها رو دونه میکنیم

داخل مخلوط کن میریزیم

یک دقیقه هم میزنیم

از الک رد میکنیم

و یه لیوان اب انار خوشمزه نوش جان میکنیمچشمک

 

ماهی کنجدی

 

جوانه ماش به این صورت درست کنید خیلی عالی میشه.

ماش ها را شسته و درون سبد میریزیم و سبد را در کاسه ای که کمی اب دارد میگذاریم و روی سبد را دستمال میذاریم

بعد از  حدود دو روز

روی پارچه پهن میکنیم تا کمی خشک بشه

در ظرف دردار درون یخچال میذاریم و برای سالاد یا داخل برنج استفاده میکنیم

جوانه ماش سرشار از ویتامین C است که این مقدار در ماش پخته وجود ندارد. جوانه ماش انرژی‌زای واقعی بوده و مملو از مواد مغذی است

 

پسندها (1)

نظرات (3)

سمیه مامان زینب
15 مهر 94 23:23
سلام عزیزم خوشحالم که بالاخره اومدی زود زود بنویس تا به جاهای خوبش برسی . دستور ماهی با رب انار رو بنویس فک کنم خوشمزه بشه. مشاوره پزشکی هم که میدی جوانه ماش سرشار از ویتامینcخخخخخخخ
سحر
16 مهر 94 17:02
سلام افسانه جون.تو آسمونا دنبالت میگشتیم دختر خوب معلوم هست کجایی؟ یهو گذاشتی رفتی.در هر صورت خوشحالم که برگشتی امیدوارم باز یهو نزاری بری خییییییییلی خوشحالمون کردی میگم تو و سمیه دوره بزارین واسه آموزش آشپزی به ی جایی میرسین ها
(̲̅P̲̅)(̲̅E̲̅)(̲̅G̲̅)(̲̅A̲̅)(̲̅H̲̅)
1 دی 94 19:48
______________&&&____&&& ______________&&&____&&& ______________&&&____&&& ______________&&&____&&& ______________&&&____&&& &&&&&&&______&&&____&&& &&&&&&&______&&&____&&& _____&&&______&&&_____&&&&&&&&&________&&& _____&&&______&&&_____&&&&&&&&&________&&& &&&&&&&&&&&&&&&____________&&&_________&&& &&&&&&&&&&&&&&&____________&&&_________&&& _______________________________&&&________&&& ______________________________&&&&&&&&&&&&& ______________________________&&&&&&&&&&&& &&& &&&______&&&&&______&&&&&&& &&&______&&__&&_____&&&&&&& &&&&&&&&&&&&&_____ &&& __________&&&________&&& __________&&&________&&&&&&& ____&&____&&&_______&&&&&&& ____________&&& ______________&&& _______________&&&& آپ کردم خوشحال میشم بهمون سر بزنین.