افسانه مامان کیان جون

کیک شکلاتی خوشمزه افسانه پز!

1392/10/22 23:42
نویسنده : افسانه
740 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه کیک شکلاتی:

به سفارش مامان محیا جون این پست رو گذاشتم!قلب


تخم مرغ :3 عدد

وانيل:1/4 ق چايخوري

شكر:1 و نیم پیمانه

شير :1 پیمانه

روغن:نصف پیمانه

آرد:2و نیم پیمانه

بيكينگ پودر:2 ق مرباخوري

پودر كاكائو:3 قاشق مرباخوري سر پر

طرز تهيه:

ابتدا سه عدد تخم مرغ را با وانيل خوب ميزنيم تا پف كند.سپس شكررا اضافه كرده و هم ميزنيم تا به رنگ لیمویی روشن در بیاد.خیلی خیلی هم بزنید.نیشخنددرضمن شیرینی این کیک زیاد نیست و من این جوری بیشتر ترجیح میدم ولی اگه شما مایل بودین شیرین تر باشه میتونین یک چهارم پیمانه دیگر شکر اضافه کنین.

شير و روغن را هم اضافه ميكنيم و مخلوط ميكنيم

آرد را با پودر كاكائو مخلوط كرده و كم كم به مواد اضافه ميكنيم و هم ميزنيم.

قالب رو چرب ميكنيم.من قالب کیک نداشتم و توی قابلمه چدن درست کردم و خیلی خوب شد.

همه مواد رو در قالب ميريزيم و روي زمین  چندبار آروم ميكوبيم تا مواد به طور يكسان در قالب قرار بگيره و حباب های داخل کیک از بین برود و به مدت 45 دقيقه در طبقه وسط فر قرار ميديم تا كيك بپزد

کیک رو روی توری برمی گردونیم تا خنک بشه

من براي روی كيك گاناش به كار بردم كه توی پست بعدي طرز تهيشو ميذارم(خيلي سادس)

این کیکو اگه با هات چاکلت میل کنین خیلی میچسبه!totalgifs.com domesticos-gifs gif gif 06.gif

امیدوارم این کیک خوشمزه رو درست کنین و لذت ببرین.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

مامان محیا
19 دی 92 9:23
خیلی ممنون عزیز دلم.متاسفانه فعلا نمیتونم درست کنم چون ی مدتی نیستم.اما برگشتم حتما درست میکنم.فدای مهربونیات
افسانه
پاسخ
قربونت برم عزیزم.
مامان پارسا
19 دی 92 10:28
ممنون که سر زدی و نظر دادی چه کدبانویی هستی دهنم آب افتاد، کاش وقت می کردم درست کنم.
افسانه
پاسخ
خواهش میکنم گلم.تهیه این کیک یک ساعت بیشتر طول نمیکشه اگه وقتشو داشتی حتما درست کن پشیمون نمیشی
مامان نگار
19 دی 92 15:05
سلام عزیزم. چه قدر کدبانویی خانمی من مامان نگارم مرسی که به وبلاگ نگار اومدی و برام کامنت گذاشتی. خوشحال میشم لینکت کنم دوستم.
افسانه
پاسخ
سلام گلم.منم با افتخار شمارو لینک کردم.امیدوارم دوستای خوبی برای هم باشیم عزیزم
somayeh maman zeinab
19 دی 92 17:14
begaye in kara beshin poroje ro tamoom kon honarmand
افسانه
پاسخ
علاقه یه دیگه فوقش تمدیدش میکنم
شیما مامان شاهین کوچولو
19 دی 92 22:36
وای خدای من چه کیک های خوشمزه ای من اگه هر روز بیام تو این سایت که زخم معده میگیرم ممنونم به وبلاگمون سر زدین
افسانه
پاسخ
ممنونم.عزیزم لطف کردی به وبلاگم سر زدی
مامان پارمیس
19 دی 92 23:41
وای خدای من چه کیکایی ماشالله به این خانم هنرمند خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم وب پارمیس هم اپ شده
افسانه
پاسخ
خجالتم ندینعزیزم لینکتون کردم.امیدوارم دوستای خوبی برای هم باشیم
ندا مامان ویانا
20 دی 92 11:53
به به چه کدبانویی...دستت درد نکنه...آقا حمید بهت تبریک می گم بابت انتخابت.. همسر بنده کلی حسودیش شدخخخخخخخ
افسانه
پاسخ
اختیار داری عزیزم.خجالتم ندههمش واسه دوتا کیک ممنون از این همه تعریف
ژاله مامان آیدا
20 دی 92 15:07
سلام عزیزم ممنون که به وبم سر زدی منم لینکتون کرده
افسانه
پاسخ
سلام ژاله جون.باعث افتخاره
ژاله مامان آیدا
20 دی 92 15:10
آب دهنم راه فتاد عجب کیکی
افسانه
پاسخ
ممنون
مامان محمد حسین جان
20 دی 92 16:07
سلام .ماشاالله چقدر هنرمندی شما . حتما از کیکت درست می کنم اما نه الان که هوا سرده و آشپزخونم جزء مناطق سردسیر اما یک سوال توی توستراگر بخوام بپزم باید چند دقیقه و روی چه درجه ای بذارم؟
افسانه
پاسخ
سلام.ممنون گلم.باعث افتخاره.توستر دارم ولی هنوز ازش استفاده نکردم آخه هنوز یکساله اومدیم سر خونه زندگیمون.من فقط تو فر کیک درست کردم.حالا به خاطر جواب سوال شما هم که شده حتما یه بار تو توستر درست میکنم ببینم چقدر طول میکشه
یاسمن مامان ترمه
22 دی 92 0:04
من طرز تهیه گاناش میخواممممممممممممممممممممممم
افسانه
پاسخ
چشم عزیزم
مامان امیر عباس و ارغوان (دوقلوها)
23 دی 92 14:34
به به افسانه جون خیلی هنرمندی خوش به حاله شوهریته هااااااا افسانه جون طرز درست کردن اون کیک دورنگ و مینویسی برام ممنون میشم عزیزم
افسانه
پاسخ
ممنون عزیزم.لطفا در پست کیک های من برای عزیزدلم پاسخ به نظر مامان علی کیا رو بخونید.
مامان اهورا(نرگس)
23 دی 92 15:04
با با کدباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااانو
افسانه
پاسخ